Pozycjonowanie lokalne w Warszawie: Jak Twoja firma może wygrać z konkurencją w Mapach Google?
Wysłuchaj artykuł.
Działania lokalne SEO mają bardzo duże znaczenie. W Warszawie jest ogromna liczba firm zajmujących się tworzeniem stron i sklepów internetowych, pozycjonowaniem (SEO) oraz płatnym kampaniami Google Ads (SEM).
Bardzo ważne jest, aby w tym gąszczu konkurencyjnych firm znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania i aby właśnie Ciebie wybrał klient.
Pozycjonowanie lokalne dotyczy każdej branży. Firma, która prowadzi biuro i zaprasza klientów do siebie musi być widoczna na mapach Google.
Fryzjer, przedszkole, sklep ze sprzętem Audio-Video, każdy z przedsiębiorców chce być rozpoznawalny i odpowiadać na setki pytań zadawanych przez klientów w ciągu dnia.
Na pewno plusem obecności firmy w mapach Google jest możliwość wyznaczenia trasy prowadzącej do lokalnego biura. To skraca proces realizacji celu klientowi, którym jest poznanie lokalizacji biura Twojej firmy.
Ale zacznijmy od początku.
Wyznaczenie trasy do siedziby firmy to już węższa część lejka sprzedażowego.
Na początku drogi klient wyszukuje produkt lub usługę wpisując w wyszukiwarkę słowo kluczowe, lub frazę kluczową. Niech naszym hasłem będzie „fryzjer Ursynów”.
Wyświetliły się wyniki. Pierwsze trzy wyniki oznaczone jako „sponsorowane” to płatne reklamy utworzone w Google Ads.
Poniżej wyświetliła się mapa Google obejmująca obszar Ursynowa i części Mokotowa wraz z pinezkami oznaczającymi lokalizacje salonów fryzjerskich.
Poniżej mapy widnieją konkretne wizytówki Google różnych salonów fryzjerskich. Pierwszym parametrem rzucającym się w oczy są gwiazdki, czyli ocena danego salonu.
Przyznają Państwo, że jeśli potencjalny salon ma średnią ocenę 4,8 / 5, na którą wpłynęły głosy 842 klientów to możemy rozważyć strzyżenie, modelowanie właśnie tam.
Wizytówka Google to doskonałe narzędzie do lokalnej promocji Twojej firmy. Wizytówka umożliwia zamieszczenie pełnej oferty wraz z cennikiem. Masz możliwość informowania obecnych i przyszłych klientów o zbliżających się promocjach w Twoim salonie. Kolejną zakładką są „Aktualności” – dziel się wiedzą.
Bardzo ważną opcją jest ustawienie godzin pracy biura.
O wskazówkach dojazdu już pisałem.
W kwestii identyfikacji wizualnej możesz dodać swoje logo i zdjęcia, np.: wnętrz Twojego salonu.
Numer telefonu do Twojego biura wyświetla się na górze wizytówki. Łatwo go znaleźć.
W wizytówce wyświetlisz adres swojej siedziby oraz biur satelitarnych.
Ważną funkcją jest również możliwość promowania swojej wizytówki w lokalnych płatnych kampaniach Google Ads.
Każda nowa wizytówka wymaga potwierdzenia istnienia miejsca przez właściciela. Moją ulubioną metodą jest korespondencja (kartka pocztowa), którą Google wysyła na adres nowego miejsca dodanego do Google Moja Firma. Wewnątrz zamkniętej koperty znajduje się kod. Kod ten należy wprowadzić w odpowiednie pole formularza w aplikacji Google Moja Firma. Po weryfikacji kodu możesz podjąć działania na podniesienie widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania, np.: na terenie Warszawy i okolic.
Jeśli chcesz zlecić utworzenie i prowadzenie wizytówki Google Moja Firma zleć ją nam.
Natomiast jeśli chcesz spróbować własnych sił życzę dobrej zabawy 😊